Monday, November 23, 2009

patut kee?????

post kali ni aku tulis agak rushing.. elok naik je lps lunch aku trus taip sbb ada rasa sakit la ini hati..

n3 kali ni xlah pjg berjela mana.. cuma nk lepaskn rasa sakit ati n bertanya pendapat je.. kejadian ni berlaku masa waktu lunch td.. aku g lunch ngan ielya ngan kak intan stlh xjd g lunch ngan bebdk lelaki nakal... huhuhu... kitorg g la makan subway kt hotel tune tu.. mknnya kejap je tp borak tu yg lama.. sedang elok kitorg nk bangun je adala hamba Allah ni aku panggil 'Pakcit' la eh bukan Pakcik.. dia dtg minta sedekah.. aku bukannye teruk sgt smpai xnk derma tp kalo yg minta2 sedekah dgn cara tunjuk2 kertas cmtu je.. pastu dia ckp pun sepatah hapa pun aku xpaham sbb dia mumbling.. yg aku bole tangkap hanyalah perkataan 'tune'... 'Pakcit' tu pun xterangkan pun derma tu utk apa.. dia dok balik2 kan kertas penerangan tu je.. yg aku dpt tangkap adalah derma tu utk anak yatim kt kedah.. amboi jauh pakcik ni dtg nk minta derma..

aku xkisah suma tu tp yg buat aku sedikit hangin tu... kitorg kuarkanla sorg singgit.. kiranya simpati jugakla and ikhlas la nk bg walaupun dlm hati tu perasaan sangsi menebal.. tp kiranya bagi singgit sorg tu pun dh kira okla kan.. nama pun derma so sepatutnya yg terima derma tu bersyukur la kan.. tp ko nk tau apa 'Pakcit' tu kata??? masa kitorg letak sorg singgit atas kertas tu sambil dia angkat kertas tu dia bole kata," bagi singgit je kan, makan abis bp"... lps dia ckp tu trus dia blah dgn xde terima kasih ke hapa ke... kitorg bertiga masa tu punyala berasap telinga... bengang!!!! dh org bg tu pun xreti nk terima kasih.. pastu siap mengata pulak tu...

Alahai 'Pakcit'... kalo betulla org yg minta derma utk benda2 yg baik.. mesti hati dia xde niat busuk pun.. and tambahan mulut org minta derma ikhlas ni xkan busuk juga nk berkata2 mcm tu.. so kalo mcm 'Pakcit' ni td betul ke dia minta derma utk benda2 baik.. perkataan 'terima kasih' pun xde so korg cuba pikir.. drpd hati kitorg ikhlas nk menderma dh jd lain la cite nya.. sib baik xminta balik je duit kitorg tu..

aku smpt gak amik gmbr 'Pakcit' tu tp jauh sbb masa tu dia dh kuar dr tune hotel.. aku pelikla org mcm ni pun ada ka.. aduuhh... jadiii apa pendapat korg.. perlukah aku ada perasaan amarah ini atau sebaliknya?? lu pikirla sendri..

peace out... salam

3 comments:

  1. aku rasa ko memang patut marah. sebab aku pun terasa amat marah ni.

    ReplyDelete
  2. betul...
    kalau shuk amik balik duit tu bagi 20sen sajer
    dah la org tgh makan dok kacau...
    padahal mintak duit tuk diri sendiri....
    hangin nih...
    tepek gambar dia

    ReplyDelete
  3. hehehehehe...mmg x patut pakcit tue..

    ReplyDelete