Sunday, November 8, 2009

manik mania!!!!

hi all.....
arini aku xde g mana2.. cm maleh nk kuar cz ongkos ilekk.. tambahan lagi aku sdg cuba mencuba nk bling2 kan baju2 kurung aku yg dh sedia kala kusam.. kira wat transformasi skit kt baju2 lama yg dh kecik ati sbb aku dh jrg pakai..hehe..
aku wat sulam manik kt lengan baju n leher baju kurung.. this is my first attempt so normal la kalo ada sulam2 yg senget benget skit tu.. tp dia punya manik tu. aduh makk punyala haluih.. aku nk jongket pakai jarum pun dh satu hal.. dh lak tu, tangan makcik ni pun bukanla halus mcm ranting ke hapa.. terlebih2 comel jari2 aku ni jd sdikit mencabar kewibawaan jugakla nk membuatnya.. hehehe
aku stat aktiviti menyulam ni jumaat mlm aritu.. punyala bersemangat nk buat.. aku dpt lesson dari yati.. siap buat trial kat pashmina aku sbb tu je kain yg ada kt ofis.. peringatan!! aku bukan ngelat time keje ye.. aku blaja ngan yati time rehat taw.... jgn nk kata org gomen asik ngelat je ye.. babap kang...
so berbalik pd adegan menyulam ni.. kiranya balik keje tu pas mandi n selesaikan apa yg perlu diselesaikan aku pun dgn berkobar2nya memulakan tugasan.. mcm2 adegan aku buat nk menyiapkan lengan baju je.. mula2 tu duduk bersila.. pastu kaki dh stat berlunjur.. pastu menyiarap.. lin tgok adegan aku yg bermacam2 tu smbil menggeleng2kan kepalanya... mesti beliau merasa sungguh aneh melihat gelagat ku yg pelbagai.. wahhh.. hehehe.. dh xlarat sgt aku stop dgn hanya berjaya membuat satu line je kt setiap lengan..
ari sabtu aku maleh nk menyulam.. feel tu xde.. wahh gitu... lgpun aku cm bz skit kan.. mlm aku smbung skit menyulam lps tgk bola final piala malaysia... yahoooo nogori.. hehehe.. smpt lg tu... arini (ahad) baru aku all out buat kerja2 menyulam.. kira nk perabihkan la... dh rasa muak and menyampah pulak xsiap2 lg.. hehe.. so td tepat jm 3 ptg aku dh siap buat sulam manik dua line kt lengan baju kurung ijau aku.. yipeeeee... ingat nk buat leher pulak so td menggatal cuba menyulam kt leher... tp bila tgk end product pd leher yg separuh siap aku rasa mcm huduh giler... i need more lessons... huhuhu.. so sudahnya manik tang leher separuh jalan, trus aku stop sbb mata dh naik juling air...
besok nk minta kak dilla ajar pulakla.. tp aku agak puas ati la tgk kt lengan tu.. kira okla for 1st timer cm aku ni.. gmba nanti aku upload eh...
so till nxt time.. peace out.. salam...

1 comment: