Monday, December 7, 2009

jom makan!!!!!!!!

hi suma...

ni aku nk story lak pasal makan2.. hehe.. favourite.. sukanya...

jumaat mlm ahad aritu aku ngan geng mentekedarah aku (shuk, nadia n trex<-- kdg2 join).. kitorg g mkan kt Victoria Station!!! at last tercapai juga misi mustahil kami utk mamam disana.. yeaay!!! seronot.. kitorg g kt VS di Taipan, Subang.. the closest outlet to shah alam.. sbb masa tu amik trex kt shah alam.. kitorg smpai agak lmbt dlm 9.30 la.. masuk2 je venue ambience dia okla.. mcm cafe kt stesen keretapi london.. wahhh... tambahan lagi musim2 nk christmas ni kan.. siap ada christmas tree bagai.. kitorg berempat pun ditempatkan di dalam gerabak ketapi.. jangan xcaya.. hehe...


lpas dpt menu tu kitorg pun dok belek2 la isi perut menu tu.. hmmm bole tahanla harga.. xdela mahal mana pun.. i mean adala dishes yg mmg harga almost 100 bucks per dish tp ada gak yg 30++ je.. so meaning to say yg not everything is pricy as we had expected.. kitorg belek punya belek.. nadia pulak aku tgk mlm tu lain mcm je happynya.. mmgla dia tgh xsihat so 1st impression aku adalah dia lalok makan ubat tp shuk kata dia xmkan apa2 ubat pun.. aikk.. biar btol minah ni happy semcm.. takut makcik.. agaknya excited dpt mencapai misi VS kot.. hehe.. so after belek punya belek smpai minah waiter tu mcm restless je nk amik order kitorg.. akhirnya kitog pun orderla...


aku pesan lamb shank.. aku pun pelik knp aku amik lamb sdgkan aku bukanla gila kambing sgt... gila kambing?? wahaha... trex amik chicken amenda tah.. but its kinda like roasted chicken with sweet and sour sauce poured on top.. nadia amik neptune sumthing sumthing... its kinda like a seafood platter.. yg paling gah punya dish aku rasa shuk la.. byk2 tpt kitorg g mkn, masa planning nk g VS ni masing2 nk try steak so aku ingat shuk nk amik steak la.. alih2 dia amik fish and chips!!! haa!!!! aku terpikir je sorg dlm palotak.. tp bila dh abis order n waitress tu dh blah baru shuk ckp.. "knp aku amik fish n chips ha??" aku pun bubuh la dia.. wahahaha... tp nk wat cmne order dh amik...


so first2 tu diorg bg hot buns sorg satu... hot buns?? hmmm... hehehe.. after that air pun smpai.. air kitorg order yg biasa2 je.. xdela yg ngarut2 mcm kt TGIF tu.. hehe.. mknan xdla lama sgt tgu.. around 20 minutes sorg2 punya dishes pun smpai.. masa tu aku kesian je tgk muka shuk.. muka xpuas hati tgk org lain punya mkanan... hahahaha.. but i tell u one thing, mknan kt VS ni mmg sdap.. aku xtau la kalo tekak org lain tp tekak aku mmg ngam la.. hehe.. tp tekak aku mmg ngam aje kalo ngan makanan.. hahahahaha.. amboi gelak lebih2 nmpk..


kitorg makan punya makan... gelak punya gelak... borak punya borak.. tgk2 dh kul 11 lebih kauuu... patutla aku tgk servants2 kt situ mcm xsenang duduk.. rupa2nya tgal kitorg je.. hahaha padan muka.. so nk dipendekkan cite.. lps makan dessert of icecream and brownies (nyum.. nyum..) kitorg pun mintala bil dan beransurla.. niat di hati nk amik gambar kt luar VS tu sbb ada phone booth british style kt luar tu.. tp ada bebdk2 pekerja secret recipe yg adjacent to VS duk menebeng kt luar so terbatallah hasrat kami tuh.. ceh sebooook je diorg tuh...


after makan tu niat dihati masing2 nk bawa trex pusing2 kl cari bapuk (acara biasa kitorg lps makan).. last time kitorg dpt kuar ngan dia sblm dia menjadi mrs. so kitorg pun head la ke kl... baru halfway.. aku rasa kt kelana jaya kot.. aku ngan shuk masing2 dh menguap acara berganti2.. pastu yg kt blkg pulak diam seribu bahasa.. skali aku toleh diorg dh tido daaa... nk cari bapuk mendanya kalo gini.. jadi aku mengambil langkah drastik dgn membatalkan niat xde faedah kitorg tu.. hehehe.. so sudahnya alang2 menuju kl biar smpai ke rumah aku.. wah pepatah melayu baru ke ni.. hahaha.. so akhirnya mlm tu kitorg kuar semata2 utk makan VS sahaja.. tp dh pasang niat nk dtg balik tu.. aku ngan shuk dh plan nk g VS after krismas.. so sapa2 nk follow.. let me know.. hehe


so for now enjoy the pics.. aku amik pic mknan je.. shuk adala amik gmba muka tp aku xbluetooth lg dr dia.. so wat masa ni tgk je la mknan dulu eh.. enjoy...




welcome!!! welcome!!



hot buns.... niiice.. hehehe



salt n peppa.. pun nk posing gak..




trex's chicken.. now u see it...




now u don't...



my lamb shank.. now u see it...






now u don't.. wah tgal tulang jer..



shuk's fish n chip.. now u see it....



now no more... hehe




nadia's neptune seafood platter.. xde now u dont sbb dia x abis.. haha..




icecream sundae...





chocolate brownies with vanilla icecream... hmmmm..


3 comments:

  1. huagh..ha..ha....
    lain kali kita pulun lobster dia lak....

    sib baik fetty tak der (fatimah@the ship <--- remember)

    ReplyDelete
  2. hehehe... jgn marah bro.. kalo nk join 2nd round after krismas la.. ada bran!!!

    ReplyDelete